Heb je al zin in jouw teamuitje? Wij ook! We kunnen ons voorstellen dat je vooraf nog wel vragen hebt. Die kun je uiteraard stellen door ons even te bellen op 020-6260016, via de chat een bericht te sturen, of via het contactformulier. Hieronder verzamelden wij alvast de veelgestelde vragen. Hopelijk staat jouw vraag ertussen.
Aanvragen
- Hoe kan ik de beschikbaarheid van uitjes zien?Je mag ervan uitgaan dat de meeste uitjes en arrangementen uitvoerbaar zijn op de door jou opgegeven datum. Het kan echter voorkomen dat een van onze partners in Amsterdam op dat moment geen plek heeft voor jouw groep. Wij zorgen altijd voor een passend alternatief als dit het geval is. Aangezien we Amsterdam op ons duimpje kennen, is er gelukkig veel mogelijk. Uiteraard, om teleurstellingen te voorkomen is het altijd goed om zo spoedig mogelijk na het aanvragen van jouw uitje de boeking definitief te maken. Dan ligt alles vast, bij ons en bij de partners waarmee we het uitje uitvoeren.Delen via:
- Kan Puur* Amsterdam mij een brochure of prijslijst sturen?We begrijpen dat je graag van tevoren een beetje wilt inschatten wat een uitje of feest gaat kosten. Verrassing: wij weten het ook niet van te voren. Dit komt doordat elk uitje bij ons uniek is. Wij betrekken je graag bij het samenstellen van het ideale uitje of arrangement. Daardoor kunnen wij geen vaste tarieven vermelden, alles is immers afhankelijk van je wensen en ideeën! We maken graag een persoonlijke offerte voor je, waarin al je keuzes, ideeën en vragen zoveel mogelijk zullen worden opgenomen. De offerte is uiteraard nog steeds vrijblijvend! We vinden het heel prettig om telefonisch je wensen door te nemen en je te adviseren over wat leuk is om met jouw groep te doen.Delen via:
- Kan ik uitjes combineren en zo zelf een arrangement samenstellen?Je kunt heel gemakkelijk activiteiten met elkaar combineren. Omdat wij ook bedrijfsuitjes op maat aanbieden is dit voor ons geen probleem om te realiseren. Je ziet op onze website een hele handige bewaarknop bij elke activiteit. Selecteer deze en je keuzes worden bij Bewaarde Uitjes (rechtsboven op de website) opgeslagen. Ben je klaar met samenstellen, dan kun je daar ook meteen de offerte aanvragen voor jouw combinaties. We bellen je na het aanvragen nog even op om alles door te spreken en te kijken of het compleet is. Samen maken we er dan een prachtige dag voor jouw team van.Delen via:
Algemeen
- Wat is de rol van Puur* Amsterdam?De meeste uitjes en feesten die wij aanbieden, zijn eigen producties. Daar zijn we trots op en jij profiteert ervan. Doordat we in Amsterdam precies waar we moeten zijn voor alles, kunnen we jou volledig ontzorgen én een topervaring bieden. Wij zorgen ervoor dat alles tot in de puntjes geregeld is, conform de bevestiging. Kwaliteit, ontzorgen en finesse zijn de belangrijkste uitgangspunten. Wij gaan voor een succesvol bedrijfsuitje waarbij alles klopt en jij en je gasten zorgeloos kunnen genieten. Naast het uitvoeren van een succesvol bedrijfsuitje of bedrijfsfeest verzorgen wij o.a. busvervoer van en naar Amsterdam, hotelovernachtingen in Amsterdam, eventwebsites, fotografen en vergunningen. Iedere wens kan uitgevoerd worden.Delen via:
- Wij willen een uitje in Amsterdam met minder dan het minimum aantal personen, kan dat?Dat is in principe geen probleem. Echter, we kunnen uitjes bij een minder aantal personen mogelijk niet voor dezelfde aantrekkelijke prijs aanbieden. Bij een aantal uitjes is het niet mogelijk om dit met minder personen te doen. Twijfel je over het aantal personen, neem dan even contact met ons op. Wij weten van elk uitje wat de mogelijkheden zijn, en nemen de opties graag met je door.Delen via:
- Organiseert Puur* Amsterdam alleen uitjes voor zakelijke gezelschappen?Nee hoor. Van verjaardagsfeest tot familiedag, wij organiseren alles! Natuurlijk kun je ook als particulier bij ons terecht. Wij hebben vele klanten die bij ons in het verleden familiedagen of vrijgezellenuitjes hebben geboekt. Ook de rondvaarten (al dan niet met BBQ), workshops of stadsspellen zijn echt ideaal voor families of vriendengroepen. Neem contact met ons op als je opties wilt bespreken.Delen via:
- Kunnen wij ook zelf onderdelen van ons uitje verzorgen?
- Werkt Puur* Amsterdam met vaste locaties in Amsterdam?We kunnen je uitje op elke gewenste locatie in Amsterdam verzorgen. We hebben een aantal locaties waar we enthousiast over zijn en dus regelmatig terugkomen. Het is belangrijk dat een locatie aansluit bij jouw groep en jouw uitje. Wij zijn hier expert in en weten de meest bijzondere en uitlopende locaties van Amsterdam te vinden. Geef ons je wensen door en we denken met je mee!Delen via:
- Kan Puur* Amsterdam ook een uitje op mijn eigen locatie verzorgen?Dat kan zeker. Vaak valt dit voor jou gunstig uit met het oog op de WKR-regeling. Van loods tot de tuin van het bedrijfspand, wij maken van elke locatie een onvergetelijk feestparadijs. We gaan in overleg over je wensen, waarna we samen een plattegrond maken van het terrein. Hoe het precies in z'n werk gaat, leggen we je graag persoonlijk uit. Neem dus gerust even contact op hierover.Delen via:
- Is de afname van een spelmaker verplicht?Ja, wanneer je met onze eventmanager overlegt over jouw uitje, waarborgt deze onze kwaliteit. Die kwaliteit kunnen we bieden door het inzetten van een spelmaker. Een spelmaker verzorgt het contact met de leveranciers en de locatie en geeft een duidelijke speluitleg aan de groep. Met een spelmaker wordt de beleving volledig benut. Wij nemen de zorgen uit handen en regelen alles tot in de details. Onze spelmaker lost problemen op en begeleidt jullie, zodat alles perfect gaat op jullie uitje.Delen via:
- Kunnen personen met een lichamelijke beperking of in een rolstoel ook deelnemen aan het uitje?
- Verzorgt Puur* Amsterdam alleen uitjes in het Nederlands of ook in andere talen?Het is natuurlijk wel zo fijn als je gasten uit het buitenland hebt, zij ook zoveel mogelijk meekrijgen van het uitje. Zowel onze gidsen als spelmakers spreken meerdere talen, dus vrijwel alle uitjes, excursies, rondleidingen en arrangementen kunnen ook in diverse talen worden aangeboden. Geef de taalkeuze bij het invullen van je offerteaanvraag aan, zodat wij kunnen adviseren en 100% zekerheid kunnen geven.Delen via:
- Krijg ik korting als ik met een grote groep kom?
Betalingen & Facturen
- Op welke manieren kan ik betalen?De factuur dient per bankoverschrijving voldaan te worden. Je ontvangt van ons altijd tijdig een factuur, gebaseerd op de informatie die je aanlevert. Het is mogelijk om de factuur op naam te zetten van een rechtsgeldig persoon binnen het bedrijf. Je bent in de mogelijkheid om, mits gewenst, alle consumpties op locatie met cash of met kaart af te rekenen. Dit geldt echter niet voor de kosten van het evenement zelf.Delen via:
- Kan ik een postbus opgeven als factuuradres?
- Wanneer ontvang ik de factuur?Wij streven ernaar om de factuur uiterlijk 5 werkdagen voor het uitje toe te sturen, samen met het draaiboek. Voorafgaand aan het uitje ontvang je de factuur, deze dient binnen een betalingstermijn van 20 dagen voldaan te zijn. Particulieren dienen het totale bedrag te voldoen voor de datum van het uitje. In het geval van een bedrijfsfeest wordt er in sommige gevallen gewerkt met een aanbetalingsfactuur en een eindfactuur. Dit is in verband met de aanbetalingen richting partners. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen, wij weten vaak meteen of dit van toepassing is op jouw evenement.Delen via:
- Wat is de betalingstermijn?
- Hoe kan ik voor producten betalen die ik heb afgenomen op de dag zelf?
Bevestiging
- Wanneer ontvang ik de bevestiging?
- Binnen hoeveel dagen moet ik de bevestiging retourneren?
- Tot wanneer kan ik het aantal personen wijzigen?Bij het bevestigen/plaatsen van de reservering geef je het definitief aantal personen door. Vanaf de bevestiging tot een week voor aanvang van het uitje/reservering kun je dit aantal met maximaal 10% naar beneden bijstellen (wijzigingen naar boven worden in overleg bekeken). Latere wijzigingen (binnen een week voor aanvang van uitje/reservering) m.b.t. het naar beneden bijstellen van het aantal personen worden niet doorgevoerd.Delen via:
- Kan ik ook dieetwensen doorgeven?
- Kan ik een bevestigde offerte nog annuleren?Wanneer je bij de boeking hebt gekozen voor onze annuleringsverzekering, dan kun je deze kosteloos annuleren. Mocht je niet hebben gekozen voor een annuleringsverzekering en toch het uitje af willen zeggen, dan worden hier vooraf vastgestelde kosten voor in rekening gebracht. Dit omdat wij ook bevestigen bij onze partners, en een afzegging doorberekend wordt. Voor meer informatie over deze annuleringsverzekering of de kosten bij annulering zonder verzekering kun je onze algemene voorwaarden raadplegen.Delen via:
Offerte
- Welk uitje kan ik doen voor mijn budget?In de filters op de website kun je een selectie maken van uitjes die beschikbaar zijn voor een bepaalde prijs. Hierbij moet je rekening houden met het feit dat deze prijzen gebaseerd op een groepsgrootte van 40 personen. Bij meer of minder personen kan de prijs dus anders worden voor dit uitje. Heb je een budget in gedachten? Hou dan rekening met bijvoorbeeld extra's zoals eten en drinken. Wij helpen je graag om de leukste dag voor jouw budget samen te stellen. We sturen je een complete offerte als wij voor jou aan de slag gaan. We vragen ook aan de telefoon of in de chat altijd om jouw budget. Dat doen we niet zodat we kunnen onderhandelen, maar omdat wij ook afhankelijk zijn van prijzen van locaties, spelmakers, horeca en andere partners. Als we jouw budget weten, kunnen we sneller en makkelijker de partners selecteren die geschikt zijn voor jouw wensen en des te sneller een perfecte offerte op maat maken. We zorgen daarbij altijd dat het je budget niet overschrijdt en komen met creatieve oplossingen als het budget misschien net niet helemaal past.Delen via:
- Komen er nog extra kosten bij?Nee, de prijs in de offerte staat vast. De kosten veranderen (meestal) pas als je een wijziging doorgeeft, denk bijvoorbeeld aan het verhogen of verlagen van het groepsaantal. Wij proberen dit altijd zo veel mogelijk te voorkomen, maar zijn daarin ook afhankelijk van onze leveranciers en partners.Delen via:
- Is het mogelijk om drank af te kopen?Ja, dat is mogelijk. Wij hebben verschillende borrelpakketten waar je gebruik van kunt maken. Over het algemeen hanteren wij € 3,00 per consumptie uit de Hollandse bar (excl. btw) en slechts € 7,50 p.p. (excl. btw) per uur voor het uitkopen van de Hollandse bar (tapbier (geen speciaal bier), huiswijn en frisdranken).Delen via:
- Wanneer krijg ik mijn offerte?
- Hoe geef ik een wijziging door op een offerte?
- Levert Puur* Amsterdam ook producten of diensten die niet op de website staan?Heb je zelf een leuk idee? Geen probleem! Vertel ons je wensen en wij gaan kijken hoe we deze kunnen uitvoeren. Wij zijn expert op het gebied van op maat (bedrijfs)uitjes en events, dit betekent dat geen wens ons te gek is. Wij denken graag met je mee om het perfecte uitje samen te stellen.Delen via:
- Zijn er kosten verbonden aan een offerte?
- Is het mogelijk met iemand bij Puur* Amsterdam af te spreken?Dat is zeker mogelijk! We maken graag kennis met je. Wel vinden wij het fijn om eerst even telefonisch contact te hebben zodat we ons kunnen voorbereiden. Op deze manier kunnen we samen het beste uit de ontmoeting halen en hopelijk gelijk tot mooie ideeën komen. Je bent van harte welkom op ons kantoor in Amsterdam, maar we komen ook met liefde naar jou toe.Delen via:
- Wat is er inclusief bij een uitje?In de offerte vind je een duidelijk overzicht van de onderdelen die inclusief zijn. Over het algemeen zijn de locatie, spelmaker(s) en de spelmaterialen altijd inbegrepen, mits van toepassing op het door jou gekozen uitje. Ook zit er bij sommige uitjes al een drankje en een hapje inbegrepen. Bij elk uitje op de website staat een kopje ''inclusief'' met daarin een duidelijke opsomming.Delen via:
Organisatie
- Organiseert Puur* Amsterdam ook uitjes buiten Nederland?
- Kunnen wij zelf een locatie bepalen en vastleggen?We zitten niet vast aan locaties. Je bent daarom vrij om zelf een locatie te kiezen. Wij adviseren je graag in welke locaties wij zelf kennen, maar zijn flexibel en nieuwsgierig naar welke opties je eventueel zelf in gedachten hebt. Houd er wel rekening mee dat niet elk uitje op elke locatie uitgevoerd kan worden.Delen via:
Reclameren & Annuleren
- Hoe meld ik een klacht?Als er iets gebeurt tijdens een uitje waar je twijfels over hebt, is dat nooit leuk. Als er iets gebeurt tijdens een uitje, kun je uiteraard overleggen met de spelmaker. De meeste problemen zijn in goed overleg prima op te lossen. Na het uitje of feest kun je ook contact opnemen met de eventmanager waarmee je contact hebt gehad voorafgaand aan het uitje. Graag werken we samen tot een oplossing, wij nemen je feedback serieus en nemen hier dan ook de tijd voor. Je kunt ons altijd bellen op 020-6260016 of een mail sturen via de contactpagina.Delen via:
- Hoe snel behandelt Puur* Amsterdam mijn klacht?Wat naar dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. We streven ernaar om alles voor, tijdens en na jouw uitje helemaal naar je zin te maken. We begrijpen het natuurlijk dat je het toch even kwijt wilt. We kunnen er geen tijd aan geven, maar we streven ernaar om zo snel als het kan contact te zoeken met alle betrokken partijen om samen naar een oplossing te zoeken. We houden je actief op de hoogte van de status.Delen via:
- Wat als het uitje wegens onvoorziene omstandigheden niet kan doorgaan?Wat vervelend dat er iets is gebeurd! We begrijpen dat je hoofd wellicht even niet ernaar staat om samen te komen. Wanneer je bij de boeking hebt gekozen voor onze annuleringsverzekering, dan kun je deze kosteloos annuleren. Mocht je niet hebben gekozen voor een annuleringsverzekering en toch het uitje af willen zeggen, dan worden hier vooraf vastgestelde kosten voor in rekening gebracht. Voor meer informatie over deze annuleringsverzekering of de kosten bij annulering zonder verzekering kun je onze algemene voorwaarden raadplegen. Verplaatsen is onder bepaalde voorwaarden eventueel wel mogelijk. We hopen je dan toch gewoon te kunnen ontvangen op een ander moment.Delen via:
- Hoe gaat annuleren in zijn werk?Wat jammer dat er iets tussen is gekomen! Naar een uitje kijk je toch altijd samen uit. Als je er echt niets aan kunt doen en je moet het annuleren, willen wij graag (een week voor de gereserveerde datum) in overleg het uitje verplaatsen naar een andere datum. Dan heb je toch nog iets om naar uit te kijken. Annuleren kan alleen op voorwaarde van vooraf gedefinieerde annuleringskosten of met een annuleringsverzekering, zoals vastgelegd in onze algemene voorwaarden. We hopen je uiteraard gewoon te kunnen ontvangen binnenkort!Delen via:
Services
- Kan Puur* Amsterdam ook uitnodigingen verzorgen?Een uitje, feest of festival begint al bij de voorpret! En daar hoort de uitnodiging ook bij. Simpel een mail met agenda rondsturen is een optie, maar dat kan leuker. Omdat wij al tientallen jaren weten hoe je evenementen en uitjes echt leuk maakt, weten we ook hoe je een uitnodiging kan vormgeven. Geheel in stijl maakt onze ontwerpafdeling een unieke uitnodiging. Deze kan zowel digitaal (meestal gratis) als hardcopy verstuurd worden. En daar hoeft het niet bij te blijven, want we zijn behoorlijk creatief in hoe we die uitnodigingen uiteindelijk aan jouw gasten tonen...Vraag naar de mogelijkheden, we brainstormen graag met je mee!Delen via:
- Regelt Puur* Amsterdam ook overnachtingen?Als je van verder moet komen, is het extra gezellig en handig om ook een overnachting te regelen. Dat kan. Wij zoeken en boeken graag een goed hotel in de regio. Wij hebben meerdere betrouwbare partners. Je uitje valt dan wel onder een pakketreis en daarvoor geldt een garantiestelling. Meer over pakketreizen. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken!Delen via:
- Kan ik via Puur* Amsterdam ook een verzekering regelen?Met Puur* Amsterdam ben je verzekerd van een uitje dat tot in de puntjes is voorbereid. Toch kan er iets gebeuren waardoor het uitje geannuleerd moet worden. Puur* Amsterdam biedt de mogelijkheid om eenvoudig een annuleringsverzekering af te sluiten. Dit kun je aangeven bij je offerte-aanvraag of tijdens het contact wat je gaat hebben met onze eventplanners. Voor grotere evenementen die je bij ons boekt is het mogelijk om een evenementenverzekering af te sluiten. Vraag naar de mogelijkheden!Delen via:
- Hoe wordt parkeren geregeld?Even afhankelijk van de locatie van het uitje is het wellicht mogelijk om te parkeren. Van te voren inventariseren wij of je met de auto zou willen komen of dat er ander vervoer nodig is. Aangezien veel uitjes op diverse locaties mogelijk zijn, kunnen wij rekening houden met die voorkeuren en de locatie erop aanpassen. Wij voorzien je van het beste parkeeradvies in de omgeving van de locatie van de activiteit. Helemaal luxe doen? Dan verzorgen wij valet parking of pendelbusjes.Delen via:
- Kan Puur* Amsterdam het vervoer verzorgen?Het is wel handig dat wanneer je een leuk uitje hebt geboekt, iedereen ook op de gewenste locatie kan komen. Zeker nu het OV misschien wat uitdagend is, is een andere oplossing wel zo praktisch. Bij ons is vervoer zo geregeld! Van touringbus tot stadsfiets, en van solexmotoren tot limousine. Wij hebben overal partners en denken graag met je mee. Wij zorgen dat het vervoer op de juiste plek klaarstaat, en dat jullie moeiteloos van A naar B worden verplaatst. Met inachtneming van richtlijnen waar nodig uiteraard. Vraag naar de mogelijkheden via chat (rechtsonder op deze website), of bel of mail even.Delen via:
Uitvoering
- Hoe ziet de dag van ons uitje eruit?Wij zijn, samen met onze partners, al eerder op de locatie voor de opbouw. Als alles klaar staat geven wij alle medewerkers een uitgebreide briefing. Daarna weet iedereen wat hij of zij moet doen om er een succesvol uitje van te maken. Doorgaans hoef je met jouw groep alleen op het aangegeven moment te komen opdagen, en te genieten van de dag!Delen via:
- Moet ik als organisator eerder aanwezig zijn?Wij nemen alle zorg uit handen waardoor je niets hoeft te doen. Houd je toch liever een oogje in het zeil? Dan ben je welkom om voor aanvang even te kijken of alles naar wens is. Houd er rekening mee dat we dan misschien bezig zijn met alle puntjes op de i te zetten. Als het noodzakelijk is dat er bij de voorbereiding iemand van jouw groep aanwezig is, bespreken we dit van tevoren.Delen via:
- Ontvang ik een draaiboek?Ook een draaiboek hoort bij de voorpret. Met een draaiboek weet je zeker dat alles goed geregeld is en dat alles volgens afspraak wordt uitgevoerd. Daarom ontvang je enkele dagen van tevoren van ons een draaiboek met daarin nogmaals het overzicht van de locatie, activiteiten, het programma en eventuele bijzonderheden. Ook staat hier de naam en het nummer van je contactpersoon op de dag van het evenement in vermeld.Delen via:
- Is er iemand vanuit Puur* Amsterdam aanwezig tijdens het uitje?Op de dag van het uitje heb je contact met onze spelmaker of gids, deze persoon is er op de dag zelf bij. Daarnaast kun je ook telefonisch contact met je persoonlijke boekingsmedewerker opnemen, mits binnen kantooruren. Buiten kantooruren en toch een dringende vraag? Bel ons noodnummer. Dit noodnummer wordt gedeeld in het draaiboek.Delen via:
- Waar en hoe laat starten de arrangementen van Puur* Amsterdam?Veel uitjes starten in het centrum van Amsterdam, maar dit is volledig afhankelijk van het gekozen arrangement. Wij maken alles op maat, dus we kunnen rekening houden met je voorkeur. We zullen je op tijd op de hoogte stellen van het juiste vertrekpunt. De start en eindtijd bepaal je helemaal zelf! Uiteraard is de begintijd deels afhankelijk van het gekozen arrangement, maar in principe beginnen de activiteiten wanneer jij dat wilt.Delen via:
- Hoe verplaatsen we ons tussen de diverse locaties?Bij ons kom je zeker aan je stappen! Stel die stappenteller maar een beetje hoger in. Maar geen zorgen, als je niet wilt of kunt lopen, hoeft dat zeker niet. Van te voren al bekijken we even samen wat de mogelijkheden zijn qua locaties voor diverse activiteiten en hoe dat met vervoer gaat. Als je een arrangement hebt geboekt waarin activiteiten zijn gepland op meerdere locaties, zorgen we er uiteraard voor dat je komt waar je moet zijn. We regelen eventueel busjes, fietsen, solexen, wat er maar handig én leuk is. Onze gidsen en spelmakers begeleiden je van het ene punt naar het andere. Je ontvangt in ieder geval altijd een routebeschrijving van ons, zo weet je altijd waar je moet zijn.Delen via:
- Hoe waarborgt Puur* Amsterdam de veiligheid tijdens de uitjes?
WKR
- Is een bedrijfsuitje fiscaal aftrekbaar?In het algemeen zijn alle kosten voor een bedrijfsuitje fiscaal aftrekbaar. De belastingdienst zal toetsen of de kosten redelijk zijn. Het uitje moet openstaan voor tenminste 75% van het personeel. Dit mag ook gelezen worden als; 75% van de medewerkers die behoren tot een bepaald team binnen het bedrijf.Delen via:
- Wat is WKR?WKR staat voor werkkostenregeling. Bij de werkkostenregeling kunnen werkgevers onbelaste vergoedingen aan hun personeel geven zoals kerstpakketten of een personeelsuitje. Er geldt hierbij een maximum totaalbedrag van 1,2% van de totale loonsom. Daarboven moet de werkgever extra belasting betalen.Delen via:
- Welke vrijstellingen zijn er voor de WKR?Naast de vrije ruimte tot 1,2% van de totale loonsom is er ook nog sprake van een aantal vrijstellingen. Deze gaan, onder bepaalde voorwaarden, niet ten koste van de vrije ruimte. Onder deze vrijstellingen vallen onder andere cursussen, trainingen, congressen en opleidingskosten voor het personeel.Delen via:
- Wat maakt de uitjes van Puur* Amsterdam WKR-proof?