Amsterdam expert sinds 1996
eerlijk en persoonlijk advies

Geprezen voor prijs/kwaliteit
door honderden zakelijke klanten

Snel en goed geregeld
1 contactpersoon, 1 draaiboek, 1 factuur

Uitje is succesvol opgeslagen in je favorieten!

Hoe maak je een event memorabel?

Geplaatst in Team Puur* op 21 juni 2022

Maak kennis met eventmanager Marjolein van Zijverden.

Bij Puur Events werken echte event toppers. Trots op een enthousiast team dat gelooft in teamwork.  Pure Experts die zorgen voor verbinding, blije gezichten en blijvende herinneringen. In onze serie Puur Toppers nu een interview met  Marjolein van Zijverden. Maak kennis met deze top eventorganisator en eventmanager.

Foto Marjolein
Foto Marjolein

Lees over haar gaafste event, de grootste tegenvaller en waarom eventplanning het mooiste beroep ter wereld is. Een evenement is altijd bijzonder. Iets waar je naar uitkijkt. In de handen van een Marjolein wordt jouw event zoveel beter en magischer dan je ooit had kunnen voorstellen.

Wat vind je het leukste aan eventmanagement?

‘’Nou, het leukste vind ik toch wel echt mensen blij maken!  Puur organiseert natuurlijk events en feesten en ik vind het dan heel leuk om met heel veel verschillende dingen bezig te zijn. Mooiste moment is wanneer alles dan op de dag zelf als geheel samenkomt. Dat ik dan de gasten en de opdrachtgever nog blijer maak dan dat ze eigenlijk verwacht hadden en dat je dan allemaal tevreden gelukkige mensen ziet. Dat zijn wel echt momenten die ik als eventmanager heel leuk vind. Wat mijn werk ook heel leuk maakt is het samenwerken met collega’s om iets grandioos neer te zetten. Samen met zijn allen iets tofs opzetten zorgt echt wel zelf ook voor een teambuilding gevoel. Dat vind ik ook wel heel leuk. De kick? Vaak organiseren we echt memorabele events. Dat vind ik wel echt heel tof”

Wat vind je het spannendste van je beroep als eventplannner?

“Uiteindelijk vind ik het spannendste gedeelte of alles op de dag van het feest wel goedkomt. Dit is en blijft altijd het spannendste gedeelte. Maar geeft aan de andere kant ook wel weer een enorme adrenaline kick! Je moet bijvoorbeeld samenwerken met verschillende nieuwe partners, waarvan je helemaal niet precies weet of ze alles precies gaan doen zoals jij het wilt. Met leveranciers is dat precies hetzelfde verhaal, daarom ben je best wel afhankelijk van hoe andere mensen hun werk doen.

Iets anders wat ik ook altijd heel spannend vind bij het organiseren van evenementen is het weer.  Dit kan zoveel uitmaken of een feest wat eerst buiten gepland stond ineens helemaal omgegooid moet worden. We moeten dan wel onze gasten alsnog blij maken met een dag die ze niet perse voor ogen hadden. Omstandigheden waar je geen invloed op hebt zijn dan ook dingen die ik erg spannend vind.”

Wat is het gekste wat je ooit hebt meegemaakt bij een evenement?

“Hahhaha nou de bijzonderste dag was toch wel een dag waar alles fout ging wat er fout kon gaan. We hadden voor een klant verschillende spellen klaargezet aan de waterkant, maar op die dag zelf begon het keihard te stormen. De klant zou met eigen boten aanmeren op de locatie dus we moesten alles extra goed vastzetten met betonblokken zodat het niet wegwaaide. Er waren al een aantal dingen fout gegaan qua miscommunicatie en toen de storm een beetje ging liggen en we dachten dat we alles goed klaar hadden gezet begon het nog harder te stormen met regen

Uiteindelijk kwam het helemaal goed. De boten van de klant best wel groot en hebben we een aantal spellen in de boten opgezet. De mensen vonden het een geweldige dag en daar waren wij ook super blij mee. Het is belangrijk dat wij met dit soort gebeurtenissen creatief blijven. Dan valt er altijd wel een leuke oplossing te bedenken en op dit soort momenten voel ik extra hoe belangrijk een goed eventbureau is voor het slagen van je evenement!”

Groepsfoto van Puur* medewerkers
Groepsfoto Puur* medewerkers

Wat zijn de moeilijkheden van eventmanagement?

“Wat soms best wel moeilijk kan zijn is om het overzicht te bewaren. Je bent toch met veel verschillende evenementen bezig en dus ook met veel verschillende partijen en partners. Daarnaast moet je ook een goede risicoanalyse kunnen maken. Elke situatie en klant is anders. Je moet rekening houden met heel veel factoren. Vooruitdenken is daarbij de key to succes. Als het feest om 6 uur ‘s avond begint dan gaan we om 2 uur ‘s middags opbouwen. Maar als het feest in het centrum van Amsterdam is dan moet je vóór 11  in de ochtend laden en lossen. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden en je dag kunnen maken of breken.”

Wat is jouw passie voor eventmanagement?

“Toch wel de adrenaline die het geeft. Het is een best wel stressvol beroep, maar er zit altijd een mooi einde aan vast! Mijn collega’s zijn geweldig en ik voel dat ik groei. Dat maakt het ook mooi.

Wat is het gaafste evenement wat je hebt georganiseerd?

“Dat was zeker Rotterdam! Een evenement in Boathouse Kralingen. Een hele mooie evenementen locatie in de Maasstad. Van de klant mochten we écht alles doen. Er was bijvoorbeeld een topband die kwam optreden, verschillende bijzondere foodstands. En alles klopte. De gasten konden VR gamen, smullen van een chocoladebuffet,  likeurtjes proeven en flink dansen.

Er was veel en de mensen hadden het zo fijn. Er waren steltenlopers en het decor klopte totaal. Dit was een groot afscheid van het bedrijf omdat ze fuseerden met een ander. Ze wilden echt afsluiten met een knal en dat is ook zeker gelukt!

Klant blij, mijn partners gelukkig en ik de kick omdat alles precies zo ging als ik zelf had bedacht. Wat een mooi beroep heb ik toch.

Een ander mooi event wat me is bijgebleven is een 30e verjaardag voor iemand in coronatijd. Ze zouden met een hele groep vrienden en familie naar Portugal vliegen maar dat ging niet door, dus toen hadden we voor een heel klein en intiem gezelschap een programma in Aalsmeer georganiseerd. In een sloep met lunch aan boord, een privé eiland, privé chef, vegan diner en heerlijke wijnen en als afsluiting een silent disco om het kampvuur op een volgend eiland. Het was gelukkig een van de mooiste dagen die zomer en alles klopte en viel perfect samen.”

Foto van Marjolein
Foto Marjolein

Deel dit bericht

Nieuwsbrief