Ook in 2018 organiseerde Puur* weer het corporate event van Adyen. Een dag met 750 gasten, 250 medewerkers, 50 leveranciers, verschillende locaties en diverse vervoersmiddel. Van ontbijt op kantoor via een sportdag op maat in het Olympisch Stadion naar een bedrijfsfestival waar de gasten tot in de late uurtjes konden feesten. Niet niks! Eventorganisator Daisy was van eerste idee tot de laatste minuut van het feest verantwoordelijk voor deze geweldige klus en ziet dit als haar ultieme hoogtepunt van 2018. Hoe je zo’n groot bedrijfsevent bedenkt en uitvoert vertelt ze in deze blogpost.
Je hebt gedurende je carrière al veel events georganiseerd. Wat maakte de organisatie van dit bedrijfsevent zo bijzonder?
Ik mocht echt uitpakken en kreeg de vrije hand qua concept en entertainment. Door deze creatieve vrijheid kon ik elementen toevoegen die op de dag zelf voor de klant echt een verrassing waren. Dus als je het vertrouwen krijgt kan je net dat extra wow-effect toevoegen.
Hoe blijf je origineel wat betreft de uitwerking van het concept?
Dit blijft lastig. Ik heb voor dit event veel after movies van bekende festivals gekeken en daar elementen uit gehaald, bijvoorbeeld voor de decoratie en entertainment. Ik vind het soms lastig om mezelf ieder jaar te moeten overtreffen bij het organiseren van events, maar door goed op de trends te letten en anders durven te zijn dan anderen lukt het altijd.
Hoe zorg je dat de identiteit van een bedrijf voelbaar is gedurende de dag?
Door samen met mijn contactpersoon en andere medewerkers invulling te geven aan het event. Dit soort events zijn deels een coproductie. Ik heb veel contact met mijn klant om te checken of wat ik heb bedacht klopt met de doelgroep en sta open voor input van hun kant.
Wat maakt dat je een groot company event als deze anders moet aanvliegen?
Van locatie naar locatie bewegen met 750 mensen is een enorme uitdaging. In dit geval zeker, want onze klant wou graag van locatie naar locatie varen. Zeventien boten hadden we nodig om dat voor elkaar te krijgen. Daar komt nog eens bij dat we dit feest organiseerden voor een groep jonge, energieke mensen. Ze houden van sportieve activiteiten en een goed feest. Ze zijn best wel wat gewend, dus dan moet je tot in de details de juiste keuzes maken om verveling te voorkomen.
Wat is jouw geheim als het gaat om kalmte en controle tijdens het event?
Go with the flow. Ik doe altijd wat ik moet doen om op dát moment het verschil te maken. Foodtrucks uit het zand trekken, binnen 3 minuten 750 glazen champagne inschenken en entertainment naar een andere plek verplaatsen voor een beter effect: het maakt niet uit!
Wat is het gaafst aan een groot event op maat?
Dat alle ideeën die je had werkelijkheid worden: supergaaf! Met als resultaat die blije gezichten van mensen die helemaal uit hun dak gaan.
Wat was het mooiste moment van dit event specifiek?
De speech van de CEO, gevolgd door een zinderende bedrijfsfilm! Erg mooi om 750 medewerkers vol passie en trots te zien. Het was aanstekelijk, want zelfs ik voelde me trots, terwijl ik niet voor het bedrijf in kwestie werk. Zo zie je maar hoe op een bedrijfsevent feesten en verbinding hand in hand gaan.