Onze eventplanners hebben zoveel mooie evenementen mogelijk mogen maken. Blik samen met ons terug op geslaagde evenementen. Van evenementen tot uitjes onze eventplanners kunnen het allemaal en houden ervan om een evenement écht te laten slagen.
Bedrijfsevent op maat voor Adyen
In 2018 organiseerde Puur* opnieuw het bedrijfsevent van Adyen. Een van haar meest geslaagde evenementen. Een dag op maat met 750 gasten, 250 medewerkers, 50 leveranciers, verschillende locaties en diverse vervoersmiddelen. Van ontbijt op kantoor via een sportdag op maat in het Olympisch Stadion naar een bedrijfsfestival waar de gasten tot in de late uurtjes konden feesten. Niet niks! Eventorganisator Daisy was van eerste idee tot de laatste minuut van het feest verantwoordelijk voor deze geweldige klus en ziet dit als haar ultieme hoogtepunt van 2018. Hoe je zo’n groot bedrijfsevent op maat bedenkt en laat slagen vertelt ze in deze blogpost.
Je hebt gedurende je carrière al veel events georganiseerd. Wat maakte de organisatie van dit bedrijfsevent zo bijzonder?
Ik mocht echt uitpakken en kreeg de vrije hand qua concept en entertainment. Door deze creatieve vrijheid kon ik elementen toevoegen die op de dag zelf voor de klant echt een verrassing waren. Dus als je het vertrouwen krijgt kan je net dat extra wow-effect toevoegen.
Hoe blijf je origineel wat betreft de uitwerking van het concept?
Dit blijft lastig. Ik heb voor dit event veel after movies van bekende festivals gekeken en daar elementen uit gehaald, bijvoorbeeld voor de decoratie en entertainment. Ik vind het soms lastig om mezelf ieder jaar te moeten overtreffen bij het organiseren van events, maar door goed op de trends te letten en anders durven te zijn dan anderen slaagt het altijd.
Hoe zorg je dat de identiteit van een bedrijf voelbaar is gedurende de dag?
Door samen met mijn contactpersoon en andere medewerkers invulling te geven aan het event. Dit soort events zijn deels een coproductie. Ik heb veel contact met mijn klant om te checken of wat ik heb bedacht klopt met de doelgroep en sta open voor input van hun kant.
Wat maakt dat je een groot company event als deze anders moet aanvliegen?
Van locatie naar locatie bewegen met 750 mensen is een enorme uitdaging. In dit geval zeker, want onze klant wou graag van locatie naar locatie varen. Zeventien boten hadden we nodig om dat voor elkaar te krijgen. Daar komt nog eens bij dat we dit feest organiseerden voor een groep jonge, energieke mensen. Ze houden van sportieve activiteiten en een goed feest. Ze zijn best wel wat gewend, dus dan moet je tot in de details de juiste keuzes maken om verveling te voorkomen.
Wat is jouw geheim als het gaat om kalmte en controle tijdens het event?
Go with the flow. Ik doe altijd wat ik moet doen om op dát moment het verschil te maken. Foodtrucks uit het zand trekken, binnen 3 minuten 750 glazen champagne inschenken en entertainment naar een andere plek verplaatsen voor een beter effect: het maakt niet uit!
Wat is het gaafst aan een groot event op maat?
Dat alle ideeën die je had werkelijkheid worden: supergaaf! Met als resultaat die blije gezichten van mensen die helemaal uit hun dak gaan.
Wat was het mooiste moment van dit event specifiek?
De speech van de CEO, gevolgd door een zinderende bedrijfsfilm! Erg mooi om 750 medewerkers vol passie en trots te zien. Het was aanstekelijk, want zelfs ik voelde me trots, terwijl ik niet voor het bedrijf in kwestie werk. Zo zie je maar hoe op een bedrijfsevent feesten en verbinding hand in hand gaan.
Flashback Friday: Sophie blikt terug
Sophie werkt inmiddels al bijna anderhalf jaar bij Puur* Feesten en heeft al meer dan twintig geslaagde evenementen op haar naam staan. In deze flashback friday blikt Sophie terug op een van haar eerste feesten: een Winter Wonderlandfeest in het gemeentehuis van Huizen voor 300 ambtenaren.
Naam: Sophie van Diest
Is: Eventplanner Puur* Feesten
Dit is voor mij een goed feestje: Als iedereen het jammer vindt dat het is afgelopen en gasten nog lang positief napraten.
Dit denkt iedereen over mijn werk: Dat het één groot feest is, omdat je feesten organiseert.
Maar niemand weet: Dat slapeloze nachten er soms echt wel bij horen!
Bekend terrein
“Bij deze opdracht was het erg leuk dat ik zelf uit Huizen kom en het gemeentehuis dus bekend terrein was. Dat brak het ijs met mijn contactpersoon en ik mocht meteen langskomen. Het contact was meteen goed. Tijdens de afspraak hebben we besproken waar ze naar op zoek waren voor het feest en aan de hand hiervan heb ik een programma op maat gemaakt.”
De uitdagingen van een feest op eigen locatie
“Een feest op eigen locatie brengt een hoop uitdagingen met zich mee waar men niet zo snel aan denkt als je dat nog nooit eerder hebt georganiseerd. Je wil niet weten waar je allemaal rekening moet houden! Het aantal stroompunten, afmetingen van de ruimte, plattegronden intekenen zodat je zeker weet dat alles past, eventuele bar huur, aanwezigheid van meubilair… Inmiddels weet ik goed waar ik op moet letten, maar feesten op eigen locatie blijven uitdagender dan feesten op een locatie die ingericht zijn voor events.”
Winter Wonderland!
“Het thema van het feest was Winter Wonderland en dus hebben we het gemeentehuis helemaal omgetoverd tot winterse beleving. Erg gaaf om te zien hoe dat gebeurt en dat we dat als team voor elkaar krijgen. Toen de eerste gasten binnen kwamen, herkenden ze hun eigen werkomgeving niet meer terug. We kregen zulke leuke reacties! Tijdens het feest was er een cateraar die een heerlijk buffet voor de gasten klaarzette. Alle activiteiten waren drukbezet en er werd ook nog eens volop gedanst op de dansvloer.”
Tevreden
“Ik kijk met een zeer tevreden gevoel terug op dit feest. Ik heb na afloop ook nog een heel positief berichtje gekregen van de contactpersoon, dat maakt het extra leuk. Binnenkort ga ik hem even bellen; kijken of we in de toekomst weer samen iets moois kunnen neerzetten! Bij het organiseren van dit feest heb ik geleerd welke stappen je moet nemen om een feest op eigen locatie succesvol te maken. Ik heb heel veel zin om dat nog heel vaak in de praktijk te brengen!”
Van kaal strandje tot feestwalhalla
Bijzonder bedrijfsuitje van KOTM; van kaal strandje tot feestwalhalla!
Klik even op dit filmpje en beleef mijn kick! Dit is wat we doen met onze bedrijfsuitjes. Dit is waar we goed in zijn! Mensen blij maken en wakker schudden. Voor een geslaagd bedrijfsfeest toverden we een eenzaam kaal strandje om tot een feestwalhalla. Want bij onze evenementen gaat het om beleven, genieten en onthouden!
Het is allemaal zo weer voorbij met de pret mensen. Waar blik je in 2038 tevreden op terug? Die keren dat je nét op tijd de vuilnisbak aan de weg hebt gezet? Of die super workshop, training, wandeling, dinnershow en dat wauw-feest?
Geloof me…het is niet dat kliko-moment!
Bedrijfsfeest NUON
Een divisie van ons Puur*-leger van dit weekend. Heb zo van ze genoten! Eén brok slimheid, gastvrij, aanpakkerig en gewoon erg leuk. Het bedrijfsevenement van NUON was geslaagd.
Hou van zo’n moment waarop alles klopt. Klant tevreden, wij gelukkig en onze partners in de flow van hun ambacht.
Dit weekend raakte we een paar keer dat perfecte gevoel…het gevoel dat je snapt waarom je ooit de beslissing nam om 24 uur per dag, 7 dagen in de week aan je werk te denken.
Mooi vak. Mooi team. Lekker….
En we gaan weer verder!