Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Amsterdam expert sinds 1996
eerlijk en persoonlijk advies

De beste prijs/kwaliteit
op maat georganiseerd voor jouw groep

Snel en goed geregeld
1 contactpersoon, 1 draaiboek, 1 factuur

De trends bij het bedenken van een onvergetelijk bedrijfsfeest

Geplaatst in Tips & inspiratie op 03 april 2015

Een personeelsfeest of bedrijfsfeest is makkelijk tot een succes te maken. Volg je gevoel, kies de juiste trends en vertrouw de juiste mensen! Hieronder vind je een aantal tips en trends bij het organiseren van een onvergetelijk feest.

Eten en drinken
Aan personeelsverenigingen en feestcomités is het vaak de oneerbare taak om activiteiten te verzinnen waar het merendeel van het personeel zich toe aangesproken voelt. Vaak wordt gekozen voor een doe-activiteit. Nu koken en eten als nationale hobby lijkt te zijn geadopteerd, aangejaagd door de almaar groter wordende groep foodies, winnen culinaire activiteiten bij bedrijfsuitjes aan populariteit.

Kooktrends
Hierin worden de kooktrends nauw gevolgd. Zo ging het van taart decoreren en bonbons maken, naar cupcakes versieren en macarons maken. Niets zo leuk als eerst samen koken en het daarna samen opeten. Voor wie in zijn zaak een behoorlijke keuken heeft, zijn de mogelijkheden nagenoeg eindeloos. Maar ook als je geen focus hebt op eten, is er alsnog genoeg te kiezen. Denk aan een workshop cocktailshaken, een bartraining waarbij de kunst van het biertappen door een echte kastelein wordt geleerd, een baristatraining of een proeverij van wijn, speciaalbier, port of whisky.

Culinaire arrangementen
Anna-Maria Giannattasio is oprichter en eigenaar van evenementenbureau Puur* – met activiteiten in Utrecht en Amsterdam. Zij werkt nu al volop samen met lokale ondernemers – restaurants, kroegen en cateraars – bij de samenstelling van haar dag- en avondarrangementen. “Programma’s worden afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever op maat samengesteld. We zien inderdaad dat culinaire arrangementen populair zijn. Culinaire wandeltochten, proeverijen of workshops zijn in trek en bewegen mee met de trends. Momenteel zijn Aziatische kookworkshops bijvoorbeeld in.”

Echtheid
“Ik merk dat mensen en bedrijven vooral op zoek zijn naar echtheid. Als ze rondgeleid worden door een stadsgids willen ze een bevlogen verhaal horen en geen standaard riedel die wordt afgedraaid. Als ze een proeverij boeken, willen ze ook écht culinair verrast worden, en als ze een workshop cocktailshaken volgen, willen ze het leren van een echte professional en niet van een werkstudent die net zijn melktandjes heeft gewisseld.”

Kansen
Voor horecaondernemers liggen er kansen, door hier zelf op in te spelen of aansluiting te zoeken bij gespecialiseerde eventbureaus. Anna Maria: “Als eventorganisator ga ik zelf actief op zoek naar horecabedrijven en -ondernemers die aansluiten bij wat ik geloof en wil uitstralen. Het is een soort huwelijk dat je sluit, de liefde moet echt van twee kanten komen en je moet elkaar goed kunnen aanvoelen. Als ik kijk naar mezelf, ben ik specifiek op zoek naar horecapartners met hetzelfde DNA, die snappen wat de essentie van gastvrijheid is en die daar dezelfde twinkeling in hun ogen van krijgen. In Amsterdam werk ik bijvoorbeeld graag samen met Proeflokaal Arendsnest op de Herengracht waar ze met echte bierspecialisten en topmensen werken.”

Bron: Drink inspiration Magazine

Deel dit bericht

Nieuwsbrief